«Справжнім учителем-вихователем
можна стати після кількох років роботи
в хорошому творчому педагогічному
колективі».
А. С. Макаренко
Чи легко бути молодим педагогом... Педагог – це не професія, це спосіб життя. Немає професії почеснішої, немає праці складнішої і відповідальнішої, ніж його праця. Успішна педагогічна діяльність молодого фахівця залежить не лише від його професійної підготовки та особистих якостей, а й від того, в який колектив він потрапить, які умови будуть йому створені, яку методичну допомогу йому надаватимуть для того, щоб він міг розвивати ініціативність, творче начало.
У нашому навчальному закладі не один рік працює Школа молодого педагога, яка надає допомогу молодим викладачам та майстрам виробничого навчання в їх становленні та самовдосконаленні.
Мета Школи молодого педагога — надання методичної допомоги в професійному становленні молодих спеціалістів, забезпечення умов їхнього професійного зростання, удосконалення майстерності, оволодіння практичними навичками, особливостями роботи з документацією - є одним із ефективних методів роботи з молодими спеціалістами.
Завдання Школи молодого педагога:
• складання індивідуального плану роботи викладача – наставника з молодим викладачем, майстром виробничого навчання;
• вивчення особистості та професійних умінь молодого викладача, майстра виробничого навчання;
• ознайомлення молодого педагога з особливостями роботи та оформ-ленням навчально-методичної документації;
• набуття молодими викладачами та майстрами виробничого навчання практичних навичок, необхідних для педагогічної роботи;
• формування вмінь застосовувати теоретичні знання, одержані під час навчання у вишах, у конкретній практичній діяльності;
• ознайомлення з сучасними нетрадиційними методами та прийомами навчання, формами організації навчальної діяльності учнів на заняттях, новими інноваційними педагогічними технологіями;
• ознайомлення з психолого-педагогічними особливостями роботи зі здібними та слабкими учнями;
• набуття вмінь розвинути інтелектуальний потенціал здібних учнів та не втратити учнів із низьким рівнем знань;
• набуття вміння проводити самоаналіз уроку.
Основними формами занять Школи молодого педагога є:
- відвідування уроків досвідчених викладачів та майстрів виробничого навчання;
- відвідування наставниками уроків молодих спеціалістів;
- проведення семінарів-практикумів, засідань круглого столу, дискусій тощо.
Під час проведення занять у Школі молодого педагога застосовуються різноманітні форми роботи з педагогами, що сприяють опануванню ними практичними вміннями й навичками вирішення проблемних ситуацій, дозволяють висловлювати власну думку й відстоювати позицію з окремих питань педагогічної діяльності, виявляють прогалини у знаннях.