Контроль, перевірка і оцінка результатів
навчання – це складові частини
навчально-виховного процесу, без яких
неможливо уявити педагогічну взаємодію
між учнем і вчителем.
М.О.Сорокін
Складовою частиною навчального процесу є контроль навчальної діяльності учнів, призначений для визначення успішності навчання кожного учня, аналізу отриманих результатів та корекції подальшого процесу навчання. Відповідно до Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки № 419 від 30.05.2006, у ДНЗ «Шосткинський центр ПТО» здійснюється поточний, тематичний, проміжний, вихідний контроль навчальних досягнень учнів, слухачів.
Поточний контроль передбачає:
• поурочне опитування учнів, слухачів;
• контрольні і перевірочні роботи;
• тематичне тестування;
• інші форми контролю, що не суперечать етичним і методико-педагогічним нормам.
Проміжний контроль передбачає:
• семестрові заліки (семестрові іспити);
• річні підсумкові заліки (річні підсумкові іспити);
• кваліфікаційний іспит;
• індивідуальні завдання учням, слухачам.
Вихідний контроль передбачає:
• кваліфікаційну пробну роботу;
• державний кваліфікаційний іспит чи захист дипломної роботи, проекту, творчої роботи.
За допомогою контролю в процесі навчання розв'язують низку завдань:
- виявлення готовності учнів до сприйняття, усвідомлення і засвоєння нових знань;
- отримання інформації про характер самостійної роботи у процесі навчання;
- визначення ефективності організаційних форм, методів і засобів навчання;
- виявлення ступеня правильності, обсягу і глибини засвоєних учнями знань, умінь та навичок.
Методи контролю забезпечують одержання зворотної інформації про зміст, характер і досягнення у навчально-пізнавальній діяльності учнів та про ефективність праці викладача, майстра виробничого навчання.