Відповідно до Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки № 419 від 30.05.2006, контроль за організацією навчально-виробничого процесу є одним із основних напрямків роботи навчального закладу. Саме тому окремим розділом в Плані роботи на рік ДНЗ «Шосткинський центр ПТО» передбачено планування та виконання заходів щодо здійснення контролю за станом навчальної, навчально-виробничої, навчально-виховної роботи, визначення рівня знань, умінь та навичок учнів відповідно до вимог робочих навчальних планів та робочих навчальних програм.
Організація внутрішнього контролю передбачає:
надання методичної допомоги викладачам та майстрам виробничого навчання з метою удосконалення та розвитку педагогічної майстерності;
взаємодію адміністрації та педагогічного колективу, зорієнтовану на підвищення ефективності педагогічного процесу;
установлення відповідності функціонування й розвитку системи навчально-виховної роботи закладу до загальнодержавних вимог.
Змістом внутрішнього контролю є цілісний педагогічний процес.
Основними складовими змісту контролю є:
Навчально-виховний процес:
контроль за виконанням навчальних планів та програм;
контроль за станом викладання навчальних предметів;
контроль за станом підготовки кваліфікованих робітників;
контроль рівня навчальних досягнень учнів;
організація роботи з обдарованими учнями;
контроль за станом проходження виробничої практики учнями;
якість позаурочної предметної діяльності;
рівень вихованості, громадської активності учнів;
якість роботи класних керівників;
якість загальних традиційних заходів;
контроль стану здоров’я і фізичної підготовки учнів;
якість профілактичної роботи з педагогічно занедбаними учнями.
Робота з педагогічними кадрами:
контроль за виконанням рішень і нормативних документів керівних органів;
контроль за виконанням рішень педагогічної і методичної ради;
контроль за роботою методичних комісій, інших колективних форм методичної роботи;
контроль за підвищенням професійної майстерності та кваліфікації педагогів;
контроль за впровадженням педагогічних інновацій в навчально-виховний процес;
організація науково-дослідницької роботи.
Умови організації навчально-виховного процесу:
контроль за веденням навчально-плануючої документації;
охорона праці, санітарно-гігієнічний стан навчального закладу;
контроль за раціональним використанням наочних посібників, комп’ютерної техніки, інших засобів навчання;
контроль за роботою навчальних кабінетів, лабораторій, виробничих майстерень;
забезпеченість навчальною і методичною літературою;
контроль за станом спільної роботи педагогічного колективу і громадськості.